Sunday, March 8, 2009

Bukit Cempedak Parlimen Bukit Gantang

Semalam rakyat yang cintakan bahasa menyatakan bantahan mereka dalam Himpunan 100 Ribu di Masjid Negara dan Istana Negara. Himpunan yang dicemari oleh tindakan polis atas desakan pihak-pihak tertentu jelas menunjukkan kebangkitan rakyat memang sukar untuk dibendung. BN melihat ini merupakan ancaman kepada mereka.

Kini bagi rakyat Perak yang sedang bergelut dengan krisis Perlembagaan, akan berhadapan dengan satu lagi ujian getir pada 7 April 2009. Bukit Gantang merupakan antara tempat yang menjadi tumpuan rakyat Malaysia. BN akan mempersembahkan rancangan-rancangan pembangunan yang hebat yang akan mereka janjikan kepada para pengundi. Pakatan Rakyat pula akan digambarkan seburuk-buruk pakatan. Keluar parti akan menjadi agenda utama. Saban hari akan ada sahaja ahli parti komponen Pakatan Rakyat akan keluar parti. Kalau dicampurkan jumlah ahli yang keluar nanti, nescaya ahli Pakatan Rakyat di Parlimen Bukit Gantang akan tinggal 10 orang sahaja........ Inilah taktik BN yang telah dilakukan setiap kali adanya pilihanraya.

Namun kali ini senario yang sama tidak akan sama sekali menggentarkan Pakatan Rakyat. Malam ini 8 Mac 2009 dan esok 9 Mac 2009 rakyat Perak akan membuktikan kepada BN bahawa rakyat akan menolak BN. Himpunan di Bukit Cempedak malam ini dan esok merupakan himpunan yang akan menggarap segenap potensi yang akan digunakan bagi menghadapi PRK Bukit Gantang nanti.

Akhir bicara ...... marilah seluruh petugas Pakatan Rakyat .....kita sama-sama gembeling tenaga untuk kita tumpaskan BN sekali lagi. InsyaAllah ! Kemenangan milik kita.

Cumanya...... kenapa SPR pilih hari Selasa sebagai hari mengundi ? Sabtu atau Ahad ada.... yang dia pilih hari Selasa kenapa?? Heeeee.................mangkuk punya SPR !!! Selasa pun selasa lah...... BN tetap akan tersungkur !!!!!

No comments:

Post a Comment