Tuesday, October 14, 2008

Soksek , soksek mak datin.....

Hari ini kesihatan ku agak terganggu... keracunan makanan puncanya.

Aku ke Medi Klinik Shahrol yang merupakan klinik panel ku....
Sementara aku menunggu giliran ( ramai pulak pesakit hari ni ) , aku membaca surat khabar. Tapi pembacaan ku agak terganggu dek perbualan dua orang makcik ( style macam mak datin je ).

Aku pasang telinga sikit, sebab soksek-soksek mereka tu menarik juga..... bab politik.... Bab apa lagi....kalau tidak isu peralihan kuasa. Aku terus pasang telinga.....

Aye kesian dan sedih kat Pak Lah ( loghat Parit... aye tu aku/saya ) deme suruh dia berhenti. Pak Lah tu baik, ugame nye ok..... aye sayangkan ugame nye.... dia pandai juga bab ugama....yang ganti dia tu entahle.... kes altantunya pun belum selesai..... Esh.... hancor negara kite....
Balas makcik yang sorang lagi.... eh.eh. Hancor.... Belum sempat nak sembang panjang, giliran makcik tu tiba..... Datin Sabariah !!!! Masuk !..... ( betul lah telahan awal ku.... mak datin )
Setelah menemui doktor , tiba pulak giliran makcik yang kedua..... Datin Siti Saadiah !!! Masuk !..... sah lah telahan ku... datin juga....

Moralnya ....... Banyak pihak melihat peralihan kuasa yang bakal berlaku pada Mac 2009 adalah peralihan yang tidak membawa apa erti. Ini adalah kerana dasar yang sama akan diteruskan iaitu amalan rasuah berleluasa, penghayatan Islam sekadar retorik, pembaziran berterusan dan berbagai lagi perkara yang buruk akan terus berlaku........

No comments:

Post a Comment