Thursday, July 2, 2009

Perpaduan Pemuda

Agenda Awani sebentar tadi ( 8.15 - 8.45 mlm ) menyiarkan secara langsung perbincangan mengenai perpaduan Melayu. Panel yang terlibat ialah Sdr Kamaruzaman SU Dewan Pemuda PAS Pusat , Sdr Latt Ketua Pemuda UMNO PJS dan Prof. Shahrudin dari IPTA tempatan.
- Hujah Pemuda Umno berkisar kepada perpaduan Melayu.
- Hujah Pemuda PAS berkisar kepada perpaduan berasaskan Islam.
- Hujah Prof berasas kepada permulaan yang secara natural.

Dari pemerhatianku, Pemuda UMNO cuba mengambil kesempatan dengan memberikan andaian-andaian yang cuba menjerat PAS. Alhamdulillah Sdra Kamaruzaman telah dapat menerjah jerat tersebut dengan mengambil contoh-contoh berdasarkan fakta-fakta semasa.

Keikhlasan UMNO dalam isu perpaduan adalah retorik semata-mata. Bukti yang jelas dikemukakan oleh Sdra Kamaruzaman bagaimana kezaliman kerajaan Pusat pimpinan UMNO terhadap kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat, rampasan kuasa di Perak, geran perkapita kepada kerajaan Kelantan lebih puluhan tahun.

Kalau perkara-perkara asas ini tak dapat dileraikan oleh UMNO ........ mana mungkin isu perpaduan dapat diatasi.

Umno dalam keadaan lemas....... mencapai apa sahaja yang boleh dipaut. Nampak PAS yang paling dekat. Maka PAS lah yang dipaut...... Dah kuat nanti ....... tak pandanglah PAS ke, atau sapa2. Masa sesak ..... cari kawan .... Dah lega nanti !!!!! Sejarah membuktikan ianya pernah berlaku.

1 comment:

  1. Wacana Ilmiah kini telah diexploitasikan oleh Khairy.Tidak serikkah lagi orang PAS? Kita ada gelanggang terbuka di Manek Urai untuk Wacana Ilmiah - situ lebih baik , telus dan terbuka

    ReplyDelete