Thursday, September 11, 2008

Sayangilah kami .....





Petang tadi aku berkesempatan mengunjungi Rumah Anak Yatim & Miskin ( perempuan ) BARAKAH di Kg Batak Rabit, Teluk Intan.

Kunjungan ku di sambut dengan penuh keriangan penghuni rumah tersebut yaang terdiri dari 10 orang anak perempuan berusia dalam lingkungan 7 ke 11 tahun. Terbayang di raut wajah anak kecil ada yang tanpa ibu, ada yang tanpa bapa dan ada yang miskin. Aku sempat menyelami isi hati mereka yang rata-ratanya rindukan kasih sayang baik dari ibu mau pun bapa. Aku memberikan dorongan kepada mereka agar belajar bersungguh-sungguh kerana dengan ilmu sahajalah kita akan menjadi insan yang berguna. Ketaatan kepada Allah dengan melakukan segala suruhanNya dan meninggalkan segala laranganNya mesti dijadikan amalan.

Aku seterusnya menyampaikan sumbangan sahabatku sdra Muzafar Razman yang telah sudi memberikan sumbangan berupa beras,susu,gula dan milo kepada penghuni rumah anak yatim tersebut. Semoga Allah membalas segala sumbangan ikhlas yang telah dihulurkan itu.

Kepada teman-teman ku yang menikmati kesenangan yang Allah kurniakan......... renungi serta selami lah hati anak-anak yang masih kecil ini........ ziarahilah mereka...... bantulah mereka dan sayangilah mereka ..........




No comments:

Post a Comment